Vier Nieuwe Tentoonstellingen Geopend In Het Hunterdon Art Museum

Het Hunterdon Art Museum presenteert vier nieuwe tentoonstellingen vanaf september. 26, 2021, t / m Jan. 9, 2022. Een openingsreceptie vindt plaats op zondag, september. 26 van 14 tot 17 uur op het terras van het Museum (als het weer het toelaat) en omvatten kunstenaarslezingen, een hands-on kunstproject, live muziek, lichte versnaperingen en meer.

Companion Species (tegen welke prijs): De Werken van Marie Watt zullen twee textielwerken in de schijnwerpers zetten die zijn samengesteld uit stofpanelen die tijdens naaikringen zijn geborduurd. Watt heeft deze kleinere panelen samengevoegd tot twee monumentale wandtapijten: in 2020 de 16,5 meter lange gezelschapsdieren (tegen welke prijs); en in 2018 de 17,5 meter lange gezelschapsdieren (die al mijn relaties noemen). Marie Watt (Los Angeles, 1967) is een Amerikaans kunstenaar en burger van de Seneca Nation of Indians, een van de zes stammen van de Haudenosaunee Confederacy. Watt zet een traditie in inheemse kunst voort, waarin inheemse inzichten worden voortgebracht op de tentoonstellingslocatie.

Over haar naaien Cirkels, Watt meldt dat “verhalen en praten de neiging om te stromen,” mensen samen te brengen, en dat ” elke persoon steek is uniek, zoals een duimafdruk. Terwijl de draden elkaar kruisen en zich vermengen, zie ik ze als een metafoor voor hoe we allemaal verwant zijn.”Ter gelegenheid van dit HAM-tentoonstellingsproject zal er een Watt naaicirkel zijn. Het zal plaatsvinden op 8 December in Marc Straus Gallery in New York City.

Inderdaad, in het middelpunt van deze show staan de diverse textielwerken van Watt. De selectie presenteerde foregrounds wat zij noemt ” Iroquois protofeminisme en inheems onderwijs.”Deze omvatten ten minste twee overlappende onderwerpen: de erkenning van inheemse matriarchieën (vóór het moderne feminisme eeuwenlang, vandaar Watt’ s gebruik van het prefix proto); en de erkenning van inheemse ecologische tradities van diepe verbondenheid tussen mensen en de aarde.

Watt gebruikt taal als een manier om deze onderwerpen aan te pakken. Bijvoorbeeld, Ze heeft kralen de woorden “proto” drie keer in het centrum van Companion Species (zadel), een ander werk gekenmerkt in de show; en ze heeft geborduurd de woorden “moeder, moeder” over de spanwijdte van Companion Species (tegen welke kosten). Deze taal kan zich richten op het gezag van Clanmoeders in de Seneca traditie.

Veel van haar woorden suggereren ook het belang van verbondenheid en verwantschap. Inderdaad, voorwaarden van verwantschap bevolken de monumentale metgezel soort (het aanroepen van al mijn relaties). De woorden “companion species”, die de hoofdtentoonstelling vormen en vele titels van kunstwerken verankeren, suggereren ook dat verbindingen verder reiken dan de mens: interspecies relationaliteit. Watt herinnert ons eraan: “in mijn stam beschouwen we dieren als onze eerste leraren.”

We moeten worstelen met een geavanceerde vorm van verbinding met elkaar, de planten, de dieren, enz. en de aarde.

Deze tentoonstelling bevat verder wandtekstprompts die in samenwerking met Watt zijn gecomponeerd en die de kijker uitnodigen om enkele dekoloniserende ideeën te overwegen die door haar kunstwerk en ook door haar community engagement practices worden gebracht. Nadat Watt en de curator samenwerkten aan deze aanwijzingen, schematiseerde een onafhankelijke ontwerper het muurtekstlettertype en de kleuren om subtiel te spelen met en tegen—om problemen te zoeken—museumvertoningsconventies. Zowel qua vorm als qua inhoud werkt deze bijzondere tekst aan het dekoloniseren van deze institutionele ruimte.

Alisha Wormsley: Remnants of An Advanced Technology zal zich richten op Wormsley ‘ s bekende werk met zwart futurisme, een genre dat het Zwarte leven met een futuristische stijl reimagines. De show bevat beelden van Wormsley ’s gevestigde oeuvre, Children of NAN, dat kan worden omschreven als een archief van objecten, foto’ s, videobeelden, films, geluiden, filosofieën, mythen, rituelen en performances die ze al meer dan een decennium verzamelt om de manieren te documenteren waarop zwarte vrouwen voor zichzelf, elkaar en de aarde zorgen.

Deze tentoonstelling introduceert een nieuwe multimedia-installatie van Wormsley, waaronder tientallen nieuwe werken uit 2021 die voor het eerst worden getoond.

Doug Herren: Color-Forms/Ceramic Structures bevat de grillige, levendige stukken van de in Philadelphia gevestigde kunstenaar Doug Herren, wiens sculpturen lijken te bestaan uit Gemeenschappelijke objecten zoals bouwstenen, pijpen en fittingen, maar in onverwachte en eigenzinnige combinaties.

Volgens Herren verkent zijn werk het aanroepen van vaartuigreferenties in grootschalige vormen die doen denken aan verlaten industriële gereedschappen, gaudily gekleurd. Hij maakt gebruik van klei in de vormgeving van zowel stands en tafels, en het aardewerk vormen geplaveid aan elkaar uit wiel-gegooid en handgebouwde onderdelen.

“Ik streef ernaar om in mijn werk de bruiloft te bereiken van de prozaïsche maar intieme kwaliteiten van functioneel aardewerk tot de meer assertieve kracht van industriële gereedschappen, beide gedegradeerd tot een tijdperk dat meer is afgestemd op menselijke arbeid en streven,” zegt Herren. “Het is minder een kwestie van het beschrijven van een gevoel van verlies dan om verwondering en nieuwsgierigheid op te roepen in het werk dat ik nu produceer.”

2021 Leden Tentoonstelling

Het Hunterdon Art Museum toont leden in deze jaarlijkse jury tentoonstelling waarin kunstenaars werken in verschillende media, waaronder klei sculptuur, fotografie, glas, vezels, oliën, acryl, en collage.

Dit jaar de leden tentoonstelling features Amy Becker; Zenna Broomer; Patricia Cudd; Yael Eisner; Meeta Garg; Valerie Huhn; Betty Jacobsen; Julia Justo; Rebecca Kelly; Myungwon Kim; Karen Krieger; Lisa Madson; Patricia Malarcher; Liz Mitchell; Michelle Moody; Florence Moonan; Patricia Feeney Murrell; Barbara Schulman; Teresa Shields; Barbara Straussberg; en Laura Trisiano.

Het jurylid van dit jaar is curator, schrijver en archivaris Kristen J. Owens, die meer dan 90 inzendingen van museumleden evalueerde en 21 werken selecteerde voor deze tentoonstelling.

Algemene Informatie:

Hunterdon Art Museum is gevestigd op 7 Lower Center Street, Clinton, NJ 08809. De galerijen zijn open van 11.00 – 17.00 uur Donderdag-Zondag. Tickets zijn zeven dollar voor volwassenen, vijf dollar voor senioren / militairen / studenten, en gratis voor kinderen onder de 12.

Credits Voor Tentoonstellingen:

Programma ‘ s worden mede mogelijk gemaakt door fondsen van de New Jersey State Council on the Arts, een partnerbureau van de National Endowment for the Arts; de Geraldine R. Dodge Foundation; New Jersey Arts and Culture Recovery Fund; Hunterdon County Board of County Commissioners, door fondsen beheerd door de Cultural & Heritage Commission; Hyde and Watson Foundation; Investors Foundation; the Large Foundation, samen met andere bedrijven, stichtingen en individuen.

Previous post MITOCHONDRIA GALLERY PRESENTEERT “LEGACY”, EEN SOLOTENTOONSTELLING VAN AWODIYA TOLUWANI, EEN OPKOMENDE HEDENDAAGSE KUNSTENAAR UIT DE NIGERIAANSE HEDENDAAGSE KUNSTSCENE
Next post MITOCHONDRIA GALLERY PRESENTEERT “THE LINE BETWEEN”, EEN DUOTENTOONSTELLING VAN MAMUS ESIEBO EN NEDIA WAREN.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *