Drie tentoonstellingen Open in DeCordova Sculpture Park and Museum in April

DeCordova Sculpture Park and Museum is verheugd om drie nieuwe tentoonstellingen aan te kondigen, te zien 10 April – 12 September 2021. Grootschalige, meeslepende werken van textielkunstenaar Sonya Clark zijn te zien in Sonya Clark: Heavenly Bound, dat Clark speciaal ontwikkelde voor deCordova, en Sonya Clark: Monumental Cloth, the Flag We Should Know, georganiseerd door de Fabric Workshop and Museum in Philadelphia. Gelijktijdig met beide presentaties van Sonya Clark onderzoekt de collectiegebaseerde tentoonstelling What We Do in The Shadows De dynamiek van zichtbaarheid en marginalisering in het politiek activisme.

Sonya Clark gebruikt alledaagse materialen om te onderzoeken hoe onze toewijzing van betekenis aan objecten onze persoonlijke en collectieve attitudes weerspiegelt. Al tientallen jaren, Clark heeft haar lijn van onderzoek naar de zwarte ervaring in de Verenigde Staten, vaak met behulp van culturele symbolen te worstelen met de relaties tussen de geschiedenis, sociale rechtvaardigheid, institutioneel racisme en raciale ongelijkheid. deCordova ‘ s Curatorial Fellow Sam Adams merkt op: “Clark’ s werken maken ruimte voor gesprekken rond zwarte geschiedenissen en hernieuwen hoop in de beloften van bevrijding. Te midden van het omvallen van Confederate monumenten in het hele land en debatten rond de Confederate Slagvlag, moeten we begrijpen dat Clark ‘ s werk is niet alleen op het juiste moment in dit moment, maar dat de tijdigheid strekt zich uit ten minste vier eeuwen—omvat vele generaties die tirannie hebben gevochten om vrijheid en rechtvaardigheid voor iedereen te waarborgen.”

 

Sonya Clark: Heavenly Bound

Het debuut van Clarks meest recente werk over de Underground Railroad, Sonya Clark: Heavenly Bound, eert de gevaarlijke reis van zelf-geëmancipeerde zwarte Amerikanen die naviged door middel van de Big Dipper, North Star, en geïmproviseerde kaarten. De tentoonstelling toont Clark ‘ s veelzijdigheid in vezelgebaseerde media en bevat een nachtelijke hemel gemaakt van het haar van de kunstenaar, een doek boek met cyanotypen van sterrenbeelden, en een parachute verwijzen naar de buitengewone paden naar bevrijding gesmeed door slaven. Deze werken gaan vergezeld van monumentaal geschaalde foto ‘ s van degenen die het proces van afschaffing leidden, zoals Frederick Douglass, Sojourner Truth en Harriet Tubman. Adams voegt hieraan toe: “net als de titel van de tentoonstelling, aangepast aan The spiritual Swing Low Sweet Chariot, benadrukken de verbluffende werken die Clark maakte voor deze tentoonstelling de werkelijke en symbolische relevantie van de ondergrondse spoorweg als een ruimte van zelfverwerkelijking voor degenen die door de eeuwen heen vrijheid hebben gezocht.”

Sonya Clark: Monumentale Doek, De Vlag Die We Moeten Weten

Georganiseerd door de Fabric Workshop and Museum in Philadelphia naar aanleiding van Clarks residentie daar, Sonya Clark: Monumental Cloth, de vlag We moeten weten is geherformatteerd in samenwerking met de kunstenaar voor DeCordova ‘ s galeries om de implicaties van New England in slavernij en afschaffing evenals de voortdurende systemische racisme nader te onderzoeken. Door middel van grootschalige textielstukken, interactieve ervaringen en performance stelt deze tentoonstelling een verschuiving voor in de nationale discussie rond ras en herinnering. De Confederatievlag van wapenstilstand was een eenvoudige vaatdoek gebruikt als de zuidelijke vlag van overgave aan het einde van de burgeroorlog in 1865. Maar, zoals Clark laat zien, blijft propaganda de meer bekende Confederate Battle Flag tot het blijvende symbool van deze geschiedenis maken. De tentoonstelling vraagt: wat werd overgegeven en wie had het voorrecht om zich over te geven? Hield het bestand stand? Clark ‘ s werken verkennen de kleur, textuur en ideologie van de wapenstilstand vlag, het aanbieden van wegen voor het opnieuw evalueren van fundamentele Amerikaanse verhalen van wapenstilstand en overgave.

 

Wat we in de schaduw doen

De gelijktijdige collectiegebaseerde groepstentoonstelling What We Do In The Shadows, put uit deCordova ‘ s holdings in fotografie en werken op papier. De kunstwerken leggen onrechtvaardigheden bloot aan individuen, gemeenschappen en het milieu, waarbij verdedigers en activisten die strijden voor gelijkheid en empowerment te midden van duisternis centraal staan. “Overal om ons heen liggen schaduwen, die tijd en plaats markeren”, merkt Curatorial Assistant Elizabeth Upenieks op. Letterlijk en figuurlijk biedt shade ruimte aan mensen om in het geheim te bloeien en kwaadaardige activiteiten te verbergen. Deze tentoonstelling belicht deCordova ‘ s kunstbezit in verband met naoorlogse tegenculturen in de Verenigde Staten, en kijkt naar de erfenis van het Museum van het verzamelen van werken die duwen tegen verankerde sociale normen, verheffen machteloze mensen, en het verspreiden van boodschappen van vrede en gelijkheid. What We Do in The Shadows wordt georganiseerd door Elizabeth Upenieks, Curatorial Assistant.

 

Sonya Clark openbare programma ‘ s en onderwijs

De interpretatieve strategieën voor Monumental Cloth en Heavenly Bound omvatten een leesruimte met tientallen recent gepubliceerde boeken over slavernij en afschaffing in Massachusetts; staff anti-racism workshops; en wekelijkse weven tutorials voor bezoekers. Een robuuste lei van gratis, virtueel publiek programmeren zal presentaties bevatten over de geschiedenis en het geheugen van de Burgeroorlog door Dr. Hilary N. Green; een gesprek tussen Dr. Deborah Willis en Dr. Barbara Krauthamer over de rol van fotografie in het bevorderen van emancipatie; en een meerdelige serie over Zwarte feminismen, samengesteld door kunstenaar en organisator Cierra Michele Peters. Een interactieve leerruimte in het museum biedt jonge bezoekers mogelijkheden om deze thema ‘ s te verkennen, evenals hands-on workshops over kunst maken over onderwerpen als monumenten, weven en West-Afrikaanse Textiel. Verdere programmering kan worden aangekondigd.

 

Sonya Clark Biografie

Sonya Clark (Washington D. C., 1967) is een textielkunstenaar en hoogleraar Kunst en kunstgeschiedenis aan het Amherst College. Clark exposeerde in meer dan 350 musea en galeries in Europa, Afrika, Azië, Australië en Amerika, en haar werk is opgenomen in museumcollecties zoals het Museum of Fine Arts Boston, het Philadelphia Museum of Art, Het National Museum of Women in the Arts en het Indianapolis Museum of Art. Ze was eerder voorzitter van de afdeling Craft and Material Studies aan de Virginia Commonwealth University van 2006 tot 2017, en daarvoor, de Baldwin-Bascom Lectorship of Creative Arts aan de Universiteit van Madison-Wisconsin. Ze heeft een BA en eredoctoraat van Amherst College, een BFA van de School Of The Art Institute Of Chicago, en een MFA van Cranbrook Academy of Art.

 

Ondersteuning

Sonya Clark: Monumental Cloth, the Flag We Should Know wordt ondersteund door de Andy Warhol Foundation for The Visual Arts, Amherst College, Agnes Gund, The National Endowment for the Arts, Goya Contemporary Gallery & Goya-Girl Press, Rotasa Fund, Het John Meyerhoff & Lenel Srochi-Meyerhoff Fund bij de Baltimore Community Foundation, en Judith S. Weisman. Extra ondersteuning voor deCordova ‘ s presentaties van Sonya Clark: Monumental Cloth, the Flag We Should Know en Sonya Clark: Heavenly Bound komt van de Coby Foundation, Ltd. de Lenore G. Tawney Foundation, het Nathaniel Saltonstall Arts Fund en de Roy A. Hunt Foundation. Beide tentoonstellingen in deCordova zijn in lijn met de Feminist Art Coalition en zijn georganiseerd door Sam Adams, Curatorial Fellow.

###

 

Over DeCordova beeldenpark en Museum

Het DeCordova Sculpture Park and Museum, opgericht in 1950 en gelegen op slechts twintig mijl ten westen van Boston, is gewijd aan het bevorderen van de creatie en exploratie van hedendaagse beeldhouwkunst en kunst door middel van een dynamische staat van roterende tentoonstellingen, innovatieve leermogelijkheden, een voortdurend veranderende dertig hectare landschap van grote schaal, outdoor, moderne en hedendaagse sculpturen, en site-specifieke installaties. DeCordova trad in Juli 2019 toe tot de Trustees. Voor meer informatie, bezoek thetrustees.org/decordova.

 

Over De Trustees
Opgericht in de stad Boston door landschapsarchitect en open spaces visionair Charles Eliot in 1891, The Trustees is de natie ’s eerste en Commonwealth’ s grootste behoud en behoud non-profit. Al meer dan 125 jaar werken we aan het behoud en de bescherming van dynamische natuurlijke en culturele bezienswaardigheden, van stranden en gemeenschappelijke tuinen tot boerderijen, historische boerderijen, ontworpen landschappen en wandelpaden – voor publiek gebruik en plezier. Vandaag werken we eraan om een groter kiesdistrict van inwoners van Massachusetts, leden, bezoekers en publieke en private partners te betrekken bij ons werk om onze geliefde en kwetsbare natuurlijke, ecologische, culturele en kustgebieden te beschermen voor huidige en toekomstige generaties. Voor meer informatie, bezoek thetrustees.org.

Previous post Mattatuck Museum presenteert “a FACE LIKE MINE”: met artiesten Kara Walker, Kerry James Marshall, Kehinde Wiley, Lorna Simpson, en meer die het Zwarte leven van de jaren 1920 tot heden weerspiegelt
Next post HIDDEN GEM ON GOVERNORS ISLAND BIEDT SCULPTUUR, PROGRAMMERING EN INDOOR TENTOONSTELLING

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *